X

Yazar: 29 Temmuz 2020

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal Medya PazarlamasıSosyal Medya Pazarlaması ürünlerin ya da hizmetin reklamının yapılmasını, marka bilinirliliğinin ve güveninin arttırılmasını, satış noktasında hedef kitleye ulaşılmasını amaçlayan pazarlama stratejisidir. En etkili pazarlama yöntemlerinin başında sosyal medya pazarlaması gelir.

Markalar her geçen gün sosyal medya pazarlamasına yöneliyor. Bunun sebebi bu platformdaki insanların yaşı, cinsiyeti, konumu gibi binlerce veriye ulaşmanın kolay olmasıdır. Böylece istenilen hedef kitlesine ulaşmak daha kolaydır. Her markanın pazarlamadaki odak noktası insanların tam olarak neye ihtiyacı olduğunu ve ne istediğini bilmek, böylece kendi skalasındaki insanlara nokta atışı ulaşmaktır.

Sosyal Medya Reklamları

Sosyal Medya Pazarlaması küçük çaplı markalar için kolay ve etkili satış yapmanın yolu iken, büyük çaplı işletmelerin marka değeri ve pazar payı için bir o kadar değerlidir. Sosyal medyanın insanların algılarını etkilediği, sosyal güven ve marka bilinci oluşturduğu herkes tarafından kabul edilmektedir. Özellikle pazarlama stratejilerinde influcer (kitleleri etkileyen) denilen kişilerin rol alması, çok büyük geri dönüşler sağlar. Çünkü insanların trendleri yakalama çabaları ve tanınmış kişilerin yaptıklarını taklit etme istekleri sosyal medyayı pazarlama konusunda çok önemli kılar. Ayrıca paylaşımlara anlık geri dönüş alma, beğeni ve yorumlarda akışı analiz etme itibariyle markalar açısından çok değerli veriler sunar. Bugün geleneksel televizyon reklamları ölçülebilir olmama ve reaksiyonları analiz edememe noktasında, internet ve sosyal medya reklamlarından geride kalmıştır.

Her marka her pazarlama stratejisinde olacağı gibi sosyal medyada da önce hedefine karar verir. Hedeflerini netleştirip kalan tüm aşamaları hedefleri doğrultusunda gerçekleştirir.Önce hedef kitleye karar verilmelidir. Her markanın belli kampanyalarda ya da hizmet satışında ağır basan bir hedef kitlesi vardır. Stratejilerini oluşturmadan önce bu çoğunluğu tespit etmelidir.

Hedef kitleyi çözümledikten sonra, sosyal medya ağlarını da çözümlemek gerekir.  Sosyal ağlar belli yönelimlere göre farklılaşmıştır ve kullanıcı da aynı şekilde farklı algıya sahiptir. Sosyal medya kampanyaları yapılmadan önce hangi ağın ya da ağların kullanılacağına karar verilmelidir.Bundan sonra sosyal medyada nasıl bir algı oluşturulacağına karar verilmelidir. Paylaşımlar, kampanyalar ve reklamlar hep aynı çizgide ve alt mesajda devam etmelidir.