Yazar: suat 11 Ağustos 2020
Herkes lider olduğunu düşünüyor ama çoğu kişi bundan çok uzak yapıda davranıp, hareket ediyor. Her seviyedeki başarılı girişim, liderliğe ve birkaç kişinin hem günlük, hem de uzun vadeli hedefleri düzenleme yeteneğine bağlıdır. İlk bakışta bu basit görünüyor, ancak gerçek şu ki, herkes liderlik etmek ve başarılı bir başlangıç yapmak için yeterli donanıma sahip değil. Bu, belli bir zihniyet ve beceri gerektirir. Bunun için, aşağıda değindiğim sekiz ipucu ekibinizi yönetmenize yardımcı olabilir.
Güven bağımlılık yapar. Ekibinize kendilerine güvenen bir yüz gösterirseniz, bu durum ekibinizi de güçlendirilecektir. Bu, koşarak yere vurabilen güçlü, pozitif takımlara yol açar. Tutku ve coşku bulaşıcıdır. Büyük liderler yaptıklarına tutkuyla bağlıdırlar ve bu tutkuyu çevrelerindeki herkesle paylaşmaya çalışıyorlar. Olumluluk tutkuyla bağlanır, ancak bazen pozitifliğin yayılması olumsuzluktan daha zordur. Araştırmalar, pozitif düşünmenin bir takım için finansal olmayan diğer motivasyon araçlarından daha faydalı olduğunu bulmuştur. Sağlıklı bir takım zihnini teşvik etmek adına paradan daha geçerli maddeler olduğunu bir yere not etmekte fayda var.
Proje ekipleri planlama üzerine çalışır. Ancak şirketinizin yaptığı planlamanın tüm ekiple gerçekleştirilmesi gerekir, böylece hepsi onlara bir süreç uygulamak yerine şirketin ve kararlarının bir parçası gibi hissederler. Her liderin neyi amaçladıklarına ve nihai hedefin ne olduğuna dair net bir vizyonu olmalıdır. Plan’lı olmakla, plan’sız olmak arasındaki fark, tamamıyla sizin başarınızla doğrudan bağlantılıdır.
Lider, bir ekibin takip etmek istediği kişidir. Çünkü genellikle kişisel bütünlük göstermişlerdir, bu yüzden popüler olmayan gerekli kararlardan kaçınamazlar. Sorumlu bir lider özverili ve ekibin çıkarları için hareket eder. Sorumlu bir lider, sonuçlara atlamak yerine gerçeklere ve toplanan verilere dayalı içgörülü bir yargı kullanır.
Vizyon, nereye gittiğiniz konusunda net bir fikirdir. Amaç duygusu, oraya neden gittiğini anlamakla ilgilidir. İnsanlar kendilerinden daha büyük bir şeyin parçası gibi hissetmeyi severler ve büyük liderler insanlara bu hissi verir. Takım üyeleri sadece motive olduklarında iyi performans gösterecek ve bir şey yapmanın nedenlerini görebileceklerdir. Takımlarında “başarmayı istemek” duygusunu yaratmak büyük bir liderin temel becerisidir. Buna ek olarak, büyük liderler alçakgönüllü yapılarıyla bilinirler. Yetki konumlarının herkesten daha iyi olduklarını hissedilmesine izin vermezler. Mütevazi, herkese içten gülümseyen ve olabildiğince yürekten yardımcı olarak daha iyi bir lider olun.
Büyük liderler, kendileri dışındaki zorlukları, eleştirileri ve bakış açılarını memnuniyetle karşıladıklarını açıkça belirtirler. Durum ne olursa olsun, birlikte çalıştığınız kişiye aynı ekipte olduğunuzu göstermek için çok yol kat edebilir. Hiçbir takım, her zaman %100 etkili olmayacak ve takım üyelerinin izin günleri olacaktır. Grubunuzun bireysel üyelerini anlamak ve işyerinde veya kişisel olarak onları etkileyebilecek sorunları tanımak için zaman harcamak zorundadırlar. Ekibinizi anlamak, profesyonel güçlü ve zayıf yanlarını belirlemenize ve onlara takım içinde uygun roller vermenize olanak tanır.
Birçok girişim genç ve dinamik ekipleri bir araya getirmeye çalışır. Bilgili lider bir ekibe daha deneyimli insanları dahil etmeye, bilgi ve deneyimlerini kucaklamaya çalışacaktır. İngiliz hükümeti için hazırlanan yeni bir rapor, işgücünün bazı sektörlerde, işyerinde taze olanlardan daha fazlasını sunmasını önerdi. Bu da tecrübeli olanları son derece değerli kıldı. Yaşlı işçilerin sunacak çok şeyleri vardır ve yaşlı işçilerin karşılaştığı sorunların bazılarını yaşamamış olabilecek genç ekip üyelerine büyük rehberler olabilirler. Tecrübe satın alınamayacak önemli bir durumdur.
Takımlar doğru araç ve gereçler olmadan çalışamaz. İhtiyaç duydukları şeye sahip olmalarını sağlamak bir lider olarak sizin sorumluluğunuzdadır. Bu, takım üyelerine kaynak gerektiren bir şeyle görevlendirildiklerinde ve onlar için itmeye istekli olduklarında yardımcı olmanız gerektiği anlamına gelir. Aynı zamanda, işletme maliyetleriyle mücadele edebilecek olan üst yönetimin bir projeyi tamamlamak için gereken her şeyi sağlamak anlamına da gelecektir.
İletişim, liderliğin gerçek işidir. Liderlerin hedeflerini her gün nasıl gerçekleştirdiklerinin temel bir unsurudur. Etkili bir lider olarak, tüm iş seviyelerinde insanlarla ilişki kurmanız ve onlara tam olarak neye ihtiyaç duyulduğunu anlamalarını sağlamalısınız. İyi bir iletişimci bir mesaj alabilir ve belirsizlikleri dağıtabilir. İnsanlar mesajı anlamaya başlayacak ve ipucunu takip etmeye hazır olacaklar. İletişim günümüzdeki en değerli özelliklerin başında geliyor. İyi bir iletişimcinin, liderlik yolundaki önü açık olduğu kadar, kendisinin ve ekibinin başarı açısından şansta çoğu zaman yanlarında olacaktır.