Yazar: suat 6 Mart 2020
Çağımızda insanlar, bir ürün, marka, kurum ya da kişi hakkında bilgi edinmek istediklerinde ilk olarak arama motorları üzerinden kaynak web sitelerini aratmaktadır. Çıktıya ulaşmanın oldukça hızlı ve kolay olduğu bu devirde, sosyal medya hesapları her ne kadar yaygın olarak kullanılsa da; web siteleri, güvenilir kaynak olarak etkili bir yöntemdir.
Sosyal medya hesaplarına sahip olmanın markalar açısından önemi büyüktür, bir web sitesine sahip olmayan markalar müşteriler tarafından güvenilirliğini kaybetmektedir, bunun yanı sıra kurumsal bir imaj kazanılamamaktadır.
Buna bağlı olarak web sitesi tasarımı olan bir marka, şahıs ya da işletme; profesyonel bir imaja sahip olması açısından web sitesine sahip olmayan rakiplerine göre daha avantajlı konumda olmaktadır. Tüm bunların yanı sıra teknolojinin büyük bir gelişim kat etmesi de rekabeti hayli hareketlendirmiştir.
Çağımızda teknolojinin büyük faydalarından yararlanarak kar sağlayan markalar, teknolojiyi en akıllı biçimde kullanmakta ve yaratıcı stratejiler uygulamaktadır. Markalar, şahıslar ya da işletmeler açısından bir web sitesine sahip olmanın pek çok faydası bulunmaktadır.
1- Satışlarınızı Artırabilirsiniz
Hangi sektörde hizmet verirseniz verin, devamlılığı sağlamak açısından kârlılığınızı artırmak önemli bir husustur. Günümüz rekabet koşullarında satışları arttırmak için pek çok yöntem bulunsa da pazarda en çok müşteriye sahip markalar bilinirliği en yüksek olan markalardır.
Bilinirliğe sahip olmak doğru orantıda birçok faydayı da beraberinde getirmektedir ve tabii ki satışları da. Bilinirliğe sahip olmanın yolu ise dijital mecralarda yer almaktan geçmektedir.
Kurumsal bir web sitesi en çok kârlılık sağlayan dijital mecralardan biridir. Geleneksel yöntemlerin dijitale kaydığı günümüzde kişiler ihtiyacı olan her şeye bulundukları yerden tek tık ile erişmek ve satın almak istemektedirler. Web sitesi ile tüm pratikleştirerek mümkün kılmaktadır.
2- Uygun Maliyete Reklamınızı Yaptırabilirsiniz
Markaların, şahısların ya da işletmelerin, ürün ve hizmetlerinin oldukça kısa bir sürede binlerce kişi tarafından keşfedilmesini sağlayan reklamlar, geleneksel ortamlar baz alındığında maliyeti oldukça yüksek bir yöntem olmaktadır.
Ancak dijital bir mecra olan web sitesinde reklamlarınızı yayınlamak, müşterilerinize duyurular yapmak hem pratik hem de uygun maliyetlidir.
Çok düşük bütçeler ayırarak oldukça etkili reklamlar paylaşabilir ve müşterilerinizi etkileyebilirsiniz. Doğru zamanda, doğru strateji ile doğru mecralarda, doğru hedef kitleye reklam mesajın iletmek markaların en büyük stratejilerinden biridir.
3- Rakiplerinizin Önüne Geçebilirsiniz
Dünyada ve ülkemizde ekonomik yarış dijital mecralarda oldukça renkli ve hareketli yaşanmaktadır. Sebebi ise pazarda pek çok güçlü rakibin bulunması ve teknolojinin her türlü yaratıcı stratejiyi mümkün kılıyor olmasıdır.
Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamaları, hologramlar reklam ve rekabet ortamını canlandırmaktadır. Web siteleri de bu tür uygulamalar ile desteklendiğinde rekabet ortamında dikkat çekmeyi ve ön planda kalmayı sağlamaktadır.
4- Güvenilirliğinizi Arttırabilirsiniz
Markalar açısından güvenilirlik oldukça önemlidir. İnsanlar her gün yüzlerce reklam mesajına maruz kalmaktadır. Bu reklam mesajları arasından sizin mesajınızın dikkat çekici olması ve güvenilir olarak algılanması son derece önemlidir.
Müşterilerin alışveriş ve hizmet kullanımı için tercih edebileceği pek çok marka bulunmaktadır. Bu nedenle birçok müşterinin kafası karışık durumdadır. Ürün ve hizmet satın almak isteyen müşterilerin ilk olarak gözettikleri unsur güvenilirliktir.
Günümüzde kişiler markaların hangi dijital platformlarda var olduklarının ve bu mecralar ile markalardan aldıkları geri dönütleri oldukça önemsemektedirler. Bir web sitesine sahip olmak müşterilerin zihninde güvenilirliği sağlayan etmenlerden biridir. Web sitesine sahip olmak müşterilerde kurumsal algısı yaratmaktadır.
5- Müşterilerinize 7/24 Hizmet Veren Bir Mağaza Sunabilirsiniz
İnternet müşterilere 7/24 hizmet veren bir mağaza hizmeti sağlamayı mümkün hale getirmektedir. Web sitesi sayesinde müşteriler diledikleri herhangi bir saat diliminde ürün ve hizmet satın alabilmektedirler.
Ancak geleneksel yöntemlerde satış yapmak belirli saatler içerisinde mümkündür. Web sitesinin sunduğu diğer avantajlardan biride vitrin etkisi yaratmasıdır.
Müşteriler pratik bir şekilde kolaylıkla tüm ürün ve hizmetlerinizi gözden geçirebilirler ve hizmet şubenize gelmelerine gerek kalmadan siparişlerini verebilir, güvenilir bir şekilde ödemelerini yapabilirler.
6- Daha Fazla Kişiye Ulaşabilirsiniz
Arama motoru optimizasyonları sayesinde internet kullanıcıları sizin ürün ve hizmet sektörleriniz ile ilgili anahtar kelimeler arattığında Google algoritması sizin web sitenizi en yukarıda yer alacak şekilde müşterilere göstermektedir.
Böylelikle daha fazla müşterinin sizinle etkileşim kurması sağlanmaktadır. Markanızı daha önce keşfetmemiş olan kişiler bu sayede sizden ve kurum hikayenizden haberdar olmaktadırlar.
7- Ürün ve Hizmetleriniz Hakkında Bilgi Verebilirsiniz
Ürün veya hizmetlerinizi daha fazla kişiye ulaştırmak için en uygun ve ekonomik çözüm bir web sitesi sahibi olmaktır.
Web sitenizi, profesyonel bir firmada tasarlatmanızın ardından içerik geliştirme ürün ekleme gibi çalışmalarla web sitenizi geliştirebilirsiniz. Web sitenizi, devraldıktan sonra yapmanız gereken çok basittir.
Güvenilir bir şekilde ürün ve hizmetlerinizi tanıtmanız gerekmektedir. Web sitesinden ürün ve hizmetleriniz daha fazla kişiye ulaşabilir. Web sitenizi ziyaret eden müşteriler sitenize eklediğiniz ürün ve hizmetler konusunda bilgi sahibi olarak satın almak için ikna olurlar.