Yazar: suat 11 Mart 2020
Kullanıcı deneyimine değer veren bir dünya haline geldik. Etkileşim ne olursa olsun, insanlar onu nasıl hissettirdiklerine göre sınıflandırmaya bayılıyorlar. Film nasıldı? Eh, 6 puan verirdim. İş söz konusu olduğunda, tekrar müşteri kazanmak için daha iyi bir deneyim sağlama yönünde bir değişiklik oldu. Birçok şirket için, bu ilk izlenim çevrimiçi olur, bu yüzden Web Sitesi Kullanıcı Deneyimi Etkileyen 4 Temel Faktörün farkında olmak gerekir. Bu, son on yıldır odaklandıklarımız, bu da uzman bir İzmir web sitesi tasarım firması olmamızla sonuçlandı.
Sosyal medya patlaması nedeniyle sosyal kanıtı toplumun onaylama gereksinimi ile birlikte aşırı kullanmakla, birçok işletme tavanı artık genel sıralarına doğrudan bağlıdır. Web tabanlı işletmeler için, önemli gösterim noktalarından biri web sitenize yapılan ilk ziyarettir. Siteniz kaç yıldız alacak? Eğer bütçeniz varsa hedef 5, belki 4. Ancak o zaman bile, hiç kimse 1 veya 2 almak istemez. Bunların çoğu, günümüzün sosyal kanıt odaklı pazarında bir işi batırmayacak.
Sitenize etkilemek için en iyi fırsatı sunduğunuzdan emin olmak için, web sitenizin bu alanlarda iyi performans gösterdiğinden emin olun:
Duyarlılık – Mobil cihazlarda ne kadar web’de gezinme yapıldığından, duyarlılık listenin en başında gelir. En yeni Masaüstü ve Mobil istatistiklerine göre, tüm web trafiğinin% 52’si mobil cihazlardan,% 45,3’ü ise bir masaüstünden. Siteniz yanıt vermiyorsa, mobil ziyaretçileri çekmek ve dönüştürmek için etkili olmayacaktır. Duyarlı bir web sitesi olmadan son derece zor olan tüm platformlarda eşit değer sağlamanız gerekir.
Hız – Hız gerçek dünyada öldürür, ancak dijital bir ortamda hız başarıya eşittir. Çoğu site, makul bir site hızı düzeyine sahiptir. Yapmalısınız çünkü insanlar artık fazla zaman kaybetmek istemiyorlar. Son on yılda dikkat sürelerimiz biraz daha kısaldı, daha genç nesiller için. Endüstri standardı 3 saniyedir; ve ziyaretçilerinizin yarısını kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Sınırlı saniye ile, yükleme hızı, eylemler yapma ve bağlantıları takip etme konusunda her milisaniye sayar.
Tasarım – Artık herkesin siteye herhangi bir cihazdan hızlı bir şekilde erişebildiğini bildiğimize göre, nasıl görünüyor? Benzersiz ve tamamen marka bir şeyle anında etkileşime girmesi gerekiyor. Sitenin işlevlerini kusursuz bir şekilde yerine getirmesi, işlevsellik ve değer sağlaması gerekiyor. Stil, marka ve işlevsellik söz konusu olduğunda Amazon’un sitesinin ne kadar iyi tasarlanmış olduğunu düşünün. Yirmi yıldır çevrimiçi e-ticaret için perakende bölümünde lider oldular. Amazon yeni şeyler deniyor, öğeleri ve öğeleri öne çıkarmak için beyaz alan kullanıyor ve harika bir site yapısına sahip.
Navigasyon – Son olarak, tasarım öğesinin mükemmel bir tamamlayıcısı olan navigasyon. İnsanlar ihtiyaç duyduklarını ve oraya hızlı ve sezgisel olarak nasıl ulaşacaklarını bulabilir mi? Harekete geçirici mesaj düğmeleri en iyi konumlara yerleştirilmeli, menüler basit ve etkili olmalı ve tüm gezinme seçenekleriniz ziyaretçilerin sitenizi nasıl kullandıkları ve sitenizle nasıl etkileşime girdiğine göre oluşturulmalıdır. Çok fazla insan, gerçek müşteri davranışını analiz etmek ve onlar için daha iyi bir deneyim sağlamak üzere ayarlamak için ısı haritalarını ve kaydırma haritalarını kullanmak yerine, birkaç kişinin en anlamlı bulduklarına göre navigasyon oluşturur.
Sonuç olarak, dönüşüm oranınız doğrudan web sitenizin kullanıcı deneyimi ile ilgilidir ve bu da tekrarlanan işlerin kazanılmasında bir faktördür. Sadece siteye trafik çekmekle ilgili değil, aynı zamanda bu potansiyel müşterileri çekmek, dönüştürmek ve elde tutmakla da ilgilidir. Harika bir deneyim bu konuda her şeyden önemlidir, bu yüzden her işletmenin Web Sitesi için Kullanıcı Deneyimini Etkileyen bu 4 Temel Faktöre odaklanması gerekir.