X

Yazar: 18 Mart 2020

İnternet ve İzmir Web Tasarım

World Wide Web kesinlikle toplumumuzda önemli bir rol oynamaktadır. Aslında, yaklaşık 50 milyar web sitesi bulunmaktadır. Türkiye’de internet kullanımı artmaya devam ediyor. 2013 yılında bireylerin % 85’inin İnternet erişimi vardı. Ortalama olarak, insanlar interneti günde 169 dakika kullanıyorlar. Bu neredeyse üç saat boyunca, kullanıcılar çok çeşitli web siteleriyle temasa geçerler ve sıklıkla sadece iki veya üç saniye boyunca bir web sitesinde kalırlar. Bu ne anlama geliyor? Hızlı toplumumuzda, insanların sınırlı zaman kaynakları vardır.

Aynı zamanda, İnternet çok büyük miktarda bilgi sağlar. Bu nedenle zorluk, mevcut olanlardan en uygun web sitelerini hızla seçmektir. İnternet kullanıcılarının ortalama olarak tek bir sitede sadece birkaç saniye geçirdikleri göz önüne alındığında. İçerik üzerinde sörf yapmaya değip değmeyeceklerine karar vermediler. İnsan etkileşimindeki diğer birçok alanda olduğu gibi, ilk izlenim önemlidir.

İnternet ve İzmir Web Tasarım

İnternet ve İzmir Web Tasarım

Bu ilk izlenim formlarının ne kadar çabuk hafife alındığı. İki veya üç saniye zaten kısa bir zaman gibi görünüyor, ancak aslında sadece bir saniye sürüyor. Bir web sitesini yalnızca 50 ms gördükten sonra, insanlar bir web sitesini cazip bulup bulmadıklarına dair güvenilir yargılarda bulunurlar. Kullanıcılar bir web sitesini çekici buluyorsa, sitenin olumsuz yönlerini ihmal ediyor ve hatalarla veya düşük kullanılabilirlikle karşılaşsalar bile olumlu görüşlerini sürdürüyorlar. Buna karşılık, kötü tasarlanmış web siteleri bazen yüksek kaliteli içeriğe sahip olsalar bile reddedilir.

Bu nedenle, sitenin görsel görünümü, tasarımı, web sitelerinin ilk izlenimlerini belirler, sadece üzerinde bulunabilecek bilgileri veya bu bilgileri bulmanın ne kadar kolay olduğunu belirler. Bağlantıların sayısı, hizalama, gruplama göstergeleri ve yoğunluk gibi faktörler bir sitenin tasarımının bir parçasıdır, ancak daha pek çok olası faktör vardır.

Araştırmanın bu kurucu parçaları tanımlaması ve etkilerini incelemesi önemli olmakla birlikte, bu farklı kısımları değerlendirmek, hatta bilinçli olarak algılamak gerekli görünmemektedir; bunun yerine, küresel görsel görünüm, İnternet kullanıcılarının bir web sitesinin temyizini yargılaması için yeterli gibi görünmektedir. Milyarlarca mevcut web sitesi ile, web sitesi sahipleri kullanıcıların dikkatini çekmek ve onları olumlu bir ilk izlenim haline getirmek için yarışırlar, böylece kullanıcılar web sitesinde kalır ve daha fazla etkileşime girer. Bu nedenle, kullanıcıların bir web sitesini görüntülerken nelerin önemli gördüklerini bilmek ve siteyi bu tercihlere göre tasarlamak ilgi çekicidir. Bunun nasıl başarılabileceğine dair çok fazla kılavuz olmadığından, web sitesi değerlendirmesi ile ilgili farklı faktörlere ve sonuçlara göz atacağız.