X

Yazar: 2 Temmuz 2020

DROPSHİPPİNG

Dropshipping nedir diye tanımlayacak olursak Dropshipping kısaca fiziksel ürünlere sahip olmadan ürün satabileceğiniz iş modelidir. Yani ürün tedarikçisi bir ürün satın alındığında ürünü direkt olarak müşteriye yollayacaktır.

Peki nasıl kar edeceksiniz? Tabii ki de fiyatlarınızı yükselterek. Bu demektir ki tedarikçinin fiyatından daha yüksek bir fiyat belirlemeniz gerekmektedir.

  • Kısaca dropshipping’in çalışma mekanizması böyledir:

1-Müşteri ürünü perakendeciden alır

2-Perakendeci ürünü tedarikçiden sipariş eder

3-Tedarikçi ürünü müşteriye yollar

Popülerliğine rağmen dropshipping işletmesinin dikkate almanız gereken avantajları ve dezavantajları bulunmaktır. İşte dropshipping dünyasına adımınızı atmadan önce bilmeniz gereken şeyler.

Avantajları

  • Başlaması kolaydır– Sizi bazı karışık prosedürleri takip etmek takip etmeye ve sadece belirli kaynaklara sahip olmaya zorlayan diğer iş modellerine göre başlamak daha kolaydır. Online dropshipping işletmesi ise sadece bir laptop ve stabil bir internet bağlantısı gerektirir.
  • Düşük sabit maliyet–  depo masrafları veya deponuzla ilgilenecek elemanların maaşları hakkında düşünmenize gerek kalmaz. Sabit maliyetiniz düşündüğünüzden çok daha az olacaktır.
  • Ürün çeşitliliği– bir dropshipping işletmecisi olarak birden fazla tedarikçiden ürün satabilirsiniz. Bu da müşterilerinize sunmak istediğiniz ürünler konusunda yaratıcı olabileceğiniz anlamına gelir.
  • Rahatlık– işinizi laptop üzerinden yaptığınız için istediğiniz yerden çalışabilirsiniz.

Dezavantajları

  • Yüksek rekabet– dropshipping işini yapan birçok kişi bulunmaktadır, bu yüzden de öne çıkabilmeniz için sıkı çalışmanız gerekmektedir.
  • Düşük kar marjı– birçok satıcı ile rekabet içinde olduğunuzdan büyük ihtimalle fiyat savaşları olacaktır. Bu da tekliflerinizi daha cazip kılabilmek için fiyatlarınızı olabildiğince düşük olarak ayarlamanız gerektiği anlamına gelir. Ancak bunu düşük rekabet olan bir niche ürünü bulursanız önleyebilirsiniz.
  • Tedarikçi sorunları– eğer kötü bir tedarikçi seçerseniz en baştan başarısız olmaya mahkum olabilirsiniz. Kötü bir tedarikçi ürün teslimi hataları, kötü paketleme ve uzun yanıt süreleri ile markanızın güvenirliğini azaltabilir. Ancak bu konuda yapabileceğiniz pek de bir şey olmaz.
  • Yönetimi zor envanter– tedarikçinizin stok durumunu sürekli kontrol ederek kendi mağazanızdaki stokları da sürekli güncellemeniz gerekir.
  • Müşteri hizmeti– müşteriyle direkt olarak bağlantılı olan tek kişi sizsiniz. Eğer herhangi bir sorun olursa şikayetleri sakince dinlemeniz gerekir.

Risk Faktörler

  • İade – Örneğin amazon gibi sitelerde ürün iade prosedürü gelişmiş ve tüketiciyi koruduğu için malı iade edebilir ve siz malı ali expressten iade edemezsiniz yani mal elinizde kalabilir. Böyle bir durumda ise ürünü müşteriye hediye edip başka bir ürün yollamanız gerekmektedir.
  • Telif Hakkı – Aslında en önemli konuda teliftir.Bir ürünün örneğin örümcek adam figürü bunu satarken marvel gibi kurluşların size telif atıp kardan çok size zarara sokması ve yüksek tazminat ödeminize sebep olabilir bunun için böyle ürünlerden uzak durulmalıdır. Sadece ürün için değil kullanacağınız görsellerde telif hakkına girebilir bu yüzden ali expresste kullanılan görseller kullanmak en doğrusu ve riski azaltan en önemli faktörlerdendir.

Dropshipping Nasıl Yapılır?

  1. Bir Dropshipping İşletmesi Fikri Üretin

Pazara girmeden önce ne satmak istediğinizi bilmeniz gerekir. Çünkü kendinize göre araştırmadan rastgele ürün satmak kötü bir fikir olacaktır.

İlk olarak kime hizmet edeceğinizi belirleyin. Sorunlarının ne olduğunu bulun ve bu sorunları çözecek bir ürün seçin. Böylece ürünleriniz müşterileriniz tarafından değerli olarak görülecektir.

Her şeyden önce ürününüz hem alıcı, hem de satıcı için değerli olmalıdır. Bu yüzden satmak istediğiniz ürünün karlı olup olmadığını ve bu endüstrinin gelecek vaat edip etmediğini öğrenmeniz gerekmektedir.

Google Trends ile seçtiğiniz ürünlerin trendde olup olmadığını görebilirsiniz.

Eğer belirli bir ürün seçmek konusunda emin değilseniz sıradaki aşama doğru tedarikçiyi bulmaktır.

Tedarikçi adaylarınızı güvenilirlik, ticaret politikaları ve sundukları ürünlerin kalitesi kategorilerinde karşılaştırın.

Tedarikçinizin uzun vadede işletmeniz için zararlı olmayacağından emin olun. Üstelik tedarikçiyi harika bir partner olacağınıza dair ikna etmeniz de gerekir. Bir başka deyişle partnerliğiniz iki taraf için de karlı olmalıdır.

  • İşte ürününüzü seçmeden önce cevaplamanız gereken bazı sorular:

1-Sectiğiniz ürün ne kadar popüler?

2-Ne türden tedarikçilerle çalışmak istiyorsunuz?

3-Hangi bölgeye ürün satacaksınız?

Bu soruları cevaplamak işletmeniz için doğru ürünü bulmanıza yardımcı olacaktır.

  1. Bir Alan Adı Alın

Müşterilerinizin ürünlerinizi bulması en az hangi ürünü satacağınızı bilmek kadar önemlidir.

Bu yüzden müşterilerinizin ürünlerinizi satın almak istediğinizde nereye gideceklerini bildiklerinden emin olmalısınız.

Ne de olsa her mağazanın bir adrese ihtiyacı vardır. Benzer olarak online bir işletmenin de alan adı  formunda bir adrese ihtiyacı vardır.

Alan adınızı mümkün olduğunca hatırlanabilir ve hedeflediğiniz müşterilerle alakalı yapmalısınız. Çünkü müşterilerinizin ürünlerinize ihtiyacı olduğunda girecekleri adres alan adınızdır.

Alan adınıza dair fikirlere belki de şimdiden sahipsiniz. Peki ya bu alan adlarını kullanıma müsait olup olmadığını araştırın.

  1. Online Bir Mağaza Kurun

Adresinizi aldınız peki şimdi ne yapacaksınız? Tabi ki de mağazanızı kurmak

Bunun için 2 seçenek mevcut ya wordpress üzerinden kendi siteniz ya da shopify üzerinden sitenizi kurmak . Peki aralarındaki fark nedir?

A-)WordPressSitenizi kendinize göre dizayn edip her ay kira ödemeden eklentiler sayesinde sitenizi bir e ticaret sitesine dönüştürebilirseniz fakat ürünleri ve fiyat güncelerini ellinizle yapmanız buda zahmetli olmasına neden olur(WordPress daha detaylı bilgi için buraya tıklayın)

B-)ShopifyWordPress gibi olup her ay 30$ dolar ücret karışlığında ürünleri rahatlıkla sipariş edip ürünleri sitenize rahatlıkla çeken ve fiyatını ürün artışına göre  artıran  çoğu yabancılar tarafından bilinip daha güvenilir olduğu düşüncesiyle sitem yeni güvenilir mi kaygısın müşterilere yansıtmayan bir web sitesidir.

  1. Detaylara Karar Verin

Online mağazanıza ürün eklemek zor olabilir. Çünkü göz önüne almanız gereken bazı şeyler bulunmaktadır:

Sevkiyat Masrafları

Müşterilerinize sunacağınız sabit tarifeli kargoyu belirlemeniz gerekir. Bazen müşteriler bir ürünü satın almadan önce sevkiyat masraflarını incelerler. Bu arada seçebileceğiniz üç adet sabit tarifeli kargo bulunmaktadır:

1-)Ürüne bağlı oran – bu oran ücreti ürünlerin boyutlarına göre kategorize edecektir. Bu, küçük ürünlerin büyük ürünlerden daha az kargo ücretine sahip olacağı anlamına gelir.

2-)Gerçek zamanlı oran – bu seçenek daha esnektir. Çünkü ücret ürünün ağırlığına ve hedefine göre olacaktır. Bu yüzden ürünler arasında kargo ücreti değişebilir.

3-)Sabit tarifeli kargo – sabit tarife uygulaması en kolay oranlardan biridir. Çünkü tüm türden kargolar için sabit bir fiyat uygular.

Vergiler

Vergilere dikkat etmelisiniz. Satacağınız ürünler için Türkiye’de verginin ne kadar olduğunu kontrol etmeli ve fiyatlarınızı ona göre ayarlamalısınız.

Bu işlem için bir vergi uzmanına danışmak en iyisi olacaktır.

Shopify ürünlere göre vergilendirmeyi ürün başına kesmektedir

Ödeme Yöntemleri

Ödeme yöntemi müşterinizin alışveriş deneyimini etkileyecektir. Ne kadar rahat olursa müşterileriniz de o kadar mutlu olacaktır.

Ayrıca müşterinizin dikkatini çekmek için belirli bir ödeme yönteminin popülerliğinden yararlanabilirsiniz. Üstelik ödeme yönteminin düşük bir işlem ücreti aldığından da emin olmanız gerekir.

  1. Mağazanızı Pazarlayın

Temel olarak dropshipping nedir ve dropshipping nasıl yapılır öğrendiniz ancak bu aşamayı uygulamadan diğerlerinin pek de bir anlamı olmayacaktır. Bu aşamada dropshipping işletmenizi pazarlamayı düşünmeniz gerekir. İşletmenizi herkesin bilmesi için bazı dijital pazarlama tekniklerinden yararlanabilirsiniz.

1-)Facebook – Ülkemizde popülerliğini yitirmiş olsa bile bazı ülkelerde en popüler ve kullanıcıya en çabuk ulaşabileceğiniz reklam platformu

2-)SEO – İnsanlar İnternet’te sürekli arama yapmaktadırlar. Eğer arama reklamcılığından yararlanırsanız iyi bir avantaj elde etmiş olursunuz.

Arama reklamcılığının en popüler yöntemlerinden biriyse Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu’dur (SEO). Web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamalarını yükseltmenin iyi bir yoludur.

3-)Google Reklam Verme – Ürün aradıklarında alıveriş kısmında veya daha önce ürünüz hakkında bilgi topladıysa anlaşmalı sitelerde reklam gösterilmesi