Yazar: suat 2 Temmuz 2020
Dropshipping nedir diye tanımlayacak olursak Dropshipping kısaca fiziksel ürünlere sahip olmadan ürün satabileceğiniz iş modelidir. Yani ürün tedarikçisi bir ürün satın alındığında ürünü direkt olarak müşteriye yollayacaktır.
Peki nasıl kar edeceksiniz? Tabii ki de fiyatlarınızı yükselterek. Bu demektir ki tedarikçinin fiyatından daha yüksek bir fiyat belirlemeniz gerekmektedir.
1-Müşteri ürünü perakendeciden alır
2-Perakendeci ürünü tedarikçiden sipariş eder
3-Tedarikçi ürünü müşteriye yollar
Popülerliğine rağmen dropshipping işletmesinin dikkate almanız gereken avantajları ve dezavantajları bulunmaktır. İşte dropshipping dünyasına adımınızı atmadan önce bilmeniz gereken şeyler.
Pazara girmeden önce ne satmak istediğinizi bilmeniz gerekir. Çünkü kendinize göre araştırmadan rastgele ürün satmak kötü bir fikir olacaktır.
İlk olarak kime hizmet edeceğinizi belirleyin. Sorunlarının ne olduğunu bulun ve bu sorunları çözecek bir ürün seçin. Böylece ürünleriniz müşterileriniz tarafından değerli olarak görülecektir.
Her şeyden önce ürününüz hem alıcı, hem de satıcı için değerli olmalıdır. Bu yüzden satmak istediğiniz ürünün karlı olup olmadığını ve bu endüstrinin gelecek vaat edip etmediğini öğrenmeniz gerekmektedir.
Google Trends ile seçtiğiniz ürünlerin trendde olup olmadığını görebilirsiniz.
Eğer belirli bir ürün seçmek konusunda emin değilseniz sıradaki aşama doğru tedarikçiyi bulmaktır.
Tedarikçi adaylarınızı güvenilirlik, ticaret politikaları ve sundukları ürünlerin kalitesi kategorilerinde karşılaştırın.
Tedarikçinizin uzun vadede işletmeniz için zararlı olmayacağından emin olun. Üstelik tedarikçiyi harika bir partner olacağınıza dair ikna etmeniz de gerekir. Bir başka deyişle partnerliğiniz iki taraf için de karlı olmalıdır.
1-Sectiğiniz ürün ne kadar popüler?
2-Ne türden tedarikçilerle çalışmak istiyorsunuz?
3-Hangi bölgeye ürün satacaksınız?
Bu soruları cevaplamak işletmeniz için doğru ürünü bulmanıza yardımcı olacaktır.
Müşterilerinizin ürünlerinizi bulması en az hangi ürünü satacağınızı bilmek kadar önemlidir.
Bu yüzden müşterilerinizin ürünlerinizi satın almak istediğinizde nereye gideceklerini bildiklerinden emin olmalısınız.
Ne de olsa her mağazanın bir adrese ihtiyacı vardır. Benzer olarak online bir işletmenin de alan adı formunda bir adrese ihtiyacı vardır.
Alan adınızı mümkün olduğunca hatırlanabilir ve hedeflediğiniz müşterilerle alakalı yapmalısınız. Çünkü müşterilerinizin ürünlerinize ihtiyacı olduğunda girecekleri adres alan adınızdır.
Alan adınıza dair fikirlere belki de şimdiden sahipsiniz. Peki ya bu alan adlarını kullanıma müsait olup olmadığını araştırın.
Adresinizi aldınız peki şimdi ne yapacaksınız? Tabi ki de mağazanızı kurmak
Bunun için 2 seçenek mevcut ya wordpress üzerinden kendi siteniz ya da shopify üzerinden sitenizi kurmak . Peki aralarındaki fark nedir?
A-)WordPress – Sitenizi kendinize göre dizayn edip her ay kira ödemeden eklentiler sayesinde sitenizi bir e ticaret sitesine dönüştürebilirseniz fakat ürünleri ve fiyat güncelerini ellinizle yapmanız buda zahmetli olmasına neden olur(WordPress daha detaylı bilgi için buraya tıklayın)
B-)Shopify– WordPress gibi olup her ay 30$ dolar ücret karışlığında ürünleri rahatlıkla sipariş edip ürünleri sitenize rahatlıkla çeken ve fiyatını ürün artışına göre artıran çoğu yabancılar tarafından bilinip daha güvenilir olduğu düşüncesiyle sitem yeni güvenilir mi kaygısın müşterilere yansıtmayan bir web sitesidir.
Online mağazanıza ürün eklemek zor olabilir. Çünkü göz önüne almanız gereken bazı şeyler bulunmaktadır:
Sevkiyat Masrafları
Müşterilerinize sunacağınız sabit tarifeli kargoyu belirlemeniz gerekir. Bazen müşteriler bir ürünü satın almadan önce sevkiyat masraflarını incelerler. Bu arada seçebileceğiniz üç adet sabit tarifeli kargo bulunmaktadır:
1-)Ürüne bağlı oran – bu oran ücreti ürünlerin boyutlarına göre kategorize edecektir. Bu, küçük ürünlerin büyük ürünlerden daha az kargo ücretine sahip olacağı anlamına gelir.
2-)Gerçek zamanlı oran – bu seçenek daha esnektir. Çünkü ücret ürünün ağırlığına ve hedefine göre olacaktır. Bu yüzden ürünler arasında kargo ücreti değişebilir.
3-)Sabit tarifeli kargo – sabit tarife uygulaması en kolay oranlardan biridir. Çünkü tüm türden kargolar için sabit bir fiyat uygular.
Vergiler
Vergilere dikkat etmelisiniz. Satacağınız ürünler için Türkiye’de verginin ne kadar olduğunu kontrol etmeli ve fiyatlarınızı ona göre ayarlamalısınız.
Bu işlem için bir vergi uzmanına danışmak en iyisi olacaktır.
Shopify ürünlere göre vergilendirmeyi ürün başına kesmektedir
Ödeme Yöntemleri
Ödeme yöntemi müşterinizin alışveriş deneyimini etkileyecektir. Ne kadar rahat olursa müşterileriniz de o kadar mutlu olacaktır.
Ayrıca müşterinizin dikkatini çekmek için belirli bir ödeme yönteminin popülerliğinden yararlanabilirsiniz. Üstelik ödeme yönteminin düşük bir işlem ücreti aldığından da emin olmanız gerekir.
Temel olarak dropshipping nedir ve dropshipping nasıl yapılır öğrendiniz ancak bu aşamayı uygulamadan diğerlerinin pek de bir anlamı olmayacaktır. Bu aşamada dropshipping işletmenizi pazarlamayı düşünmeniz gerekir. İşletmenizi herkesin bilmesi için bazı dijital pazarlama tekniklerinden yararlanabilirsiniz.
1-)Facebook – Ülkemizde popülerliğini yitirmiş olsa bile bazı ülkelerde en popüler ve kullanıcıya en çabuk ulaşabileceğiniz reklam platformu
2-)SEO – İnsanlar İnternet’te sürekli arama yapmaktadırlar. Eğer arama reklamcılığından yararlanırsanız iyi bir avantaj elde etmiş olursunuz.
Arama reklamcılığının en popüler yöntemlerinden biriyse Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu’dur (SEO). Web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamalarını yükseltmenin iyi bir yoludur.
3-)Google Reklam Verme – Ürün aradıklarında alıveriş kısmında veya daha önce ürünüz hakkında bilgi topladıysa anlaşmalı sitelerde reklam gösterilmesi