Yazar: suat 18 Mart 2020
Son yıllarda internetin yeni bir perakende kanalı olarak yayılması büyük bir büyüme ile gelişiyor. 1300 milyondan fazla insanı hedefleyen bir pazarda ve dünyadaki 70 bin milyondan fazla dot.com İzmir web sitesinde ticaret fırsatları neredeyse sınırsızdır. İzmir web üzerinden satışlar 2007’nin ikinci yarısında Amerika Birleşik Devletleri’nde 70 milyar ABD dolarına kadar çıkmaktadır, bu da geçen yıl aynı dönemde % 20 artış anlamına gelmektedir.
Çevrimiçi işletmelerin bu gelişimi ile ilgili olarak, yeterlilikte büyük bir artış meydana gelmektedir. Bu bağlamda, bir e-ticaret İzmir web sitesinin başarısını etkileyen faktörlere odaklanan büyük bir araştırmalar ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda, birçok çalışma İzmir web tasarımını tüketici ihtiyaçlarını karşılamak için iyi bir ara yüzün geliştirilmesi için anahtar bir faktör olarak tanımlamıştır. İyi bir tasarım, son derece rekabetçi World Wide İzmir web’de hayatta kalabilmek için önemlidir. Ayrıca, İzmir web tasarımı İzmir web sitesinden daha yüksek memnuniyet elde etmek [34] veya tüketicinin çevrimiçi satın alma niyetini [57] arttırmak için önemlidir.
Bu bağlamda, yöneticiler arasında İzmir web sitelerinin başarısına ulaşmalarına yardımcı olabilecek temel faktörleri bilmek konusunda artan ve özel bir ilgi vardır. Bu mesleki ilgi, çok sayıda araştırmacının, işletmelerin elektronik kanaldaki kabul ve başarı düzeylerini etkileyen unsurları belirlemeye odaklandığı akademik kapsama taşınmıştır. Bu nedenle, bu araştırmanın hedefleri şunlardır: