X

Yazar: 8 Mart 2020

Web Tasarım İzmir Aşamaları

İşlevsellik ve görünümden navigasyon ve kodlama bütünlüğüne kadar çok şey göz alıcı, kullanıcı dostu bir web sitesi oluşturmaya gidiyor. Orada da bitmiyor. Web geliştiricileri ve tasarımcıları, arama motorları tarafından bulunacak, müşterilerle etkileşime geçecek ve dönüşümleri teşvik edecek web siteleri üretmek için birlikte çalışmalıdır. Whew! Bu çok fazla baskı. Neyse ki, aşağıdaki 5 ipucu, izleyicilere sadık marka savunucuları olmaları için ilham veren benzersiz bir kullanıcı deneyimi oluşturma sürecinde size rehberlik edecektir.

Web Tasarım İzmir Aşamaları

Web Tasarım İzmir Aşamaları

1. Bir Alan Adı ve Ana Bilgisayar Seçme

Harika alan adları (Google ve Yahoo’ya iki kez bakın) çok az şey söylerken çok şey söyleyin. Unutulmaz olmanın yanı sıra, bir alan adının markanızın sesini doğru bir şekilde yansıtması ve yanlış yazılması neredeyse imkansız olmalıdır. Alan adınıza SEO, basit yazım ve marka kimliğinin bir kombinasyonunu dahil etmek, arama motoru sonuçlarında yer alma şansını artıracağından markanız için doğru adı bulmak çok önemlidir. Basitçe söylemek gerekirse, çevrimiçi olarak kolayca erişilebilen işletmeler daha fazla müşteri kazanır.

Hosting paketleri karşılaştırırken, web sitenizin ve işinizin doğasını dikkate almak çok önemlidir. Web sitesi, bir sürü resim, video ve sunumla medya açısından zengin mi olacak? Şirket içinde teknik desteğiniz var mı veya barındırma sağlayıcınızdan güvenilir, duyarlı desteğe mi ihtiyacınız var? Ayrıca web sitenizin alacağı trafik miktarını da düşünün. Barındırma şirketi ölçeklenebilir çözümler sunuyor mu? Hangi yedekleme, güvenlik ve ek özellikler sunulur? Nihai bir karar vermeden önce şirketin sosyal medya ve üçüncü taraf web sitelerindeki performansı hakkındaki incelemeleri araştırmayı unutmayın.

2. Arka Uç Hizmetleri (CMS “İçerik Yönetim Sistemi” / Yazılım)

Arka uca dikkat eden işlevsel bir program olmadan harika bir web sitesi geliştirmek imkansızdır. Web sitenizi bir araba olarak düşünüyorsanız, nedenini anlayabilirsiniz. Arkadaşlar parlak yeni spor otomobilinizi gördüğünde, şık boya işine, parlak lastiklere ve lüks deri koltuklara bakarlar. Web siteleri dünyasında, bu, sitenizin bir kullanıcının doğrudan deneyimlediği kısmına eşittir. Spor arabanızdaki güçlü motor gibi, web sitenizin arka ucu da sihrin gerçekte gerçekleştiği yerdir. Güçlü arka uç hizmetleri olmadan, web siteniz misafirlerinizi “vay” edemez. Benzer şekilde, motoru olmayan bir spor otomobil işe yaramaz hale gelir. E-ticaret siteleri için en iyi “motorlardan” biri Magento, WordPress ise bilgi siteleri için özelleştirilebilir bir CMS’dir.

3. Temiz Tasarım

Web sitesi geliştirme sürecinde hatırlanması gereken en önemli şeylerden biri temiz, çekici bir tasarım yaratmaktır. Kaliteli bir tasarım, sezgisel gezinme ile çekici ve okunması kolaydır. En önemlisi, temiz bir tasarım, görüntüleyenlerin dikkat dağıtıcı grafikler ve büyük miktarda metin yerine markanızın ve içeriğinizin değerine odaklanmalarına yardımcı olur. Müşteriler genellikle web sitesi tasarımlarını belirli bir şirketin veya ürünün kalitesiyle ilişkilendirir. Bu nedenle, temiz bir tasarım, müşterileri geri dönmeye teşvik eden olumlu bir kullanıcı deneyimi sağlamak için hayati önem taşımaktadır.

4. Etkili Renk Düzeni

Renk şemaları müşterilerin fark ettiğinden daha önemlidir. Farklı renkler, sakin, mutluluk veya hayal kırıklığı gibi duygusal tepkiler uyandırma yeteneğine sahiptir. Web sitenizin tasarımında renkler kullanmaya gelince, şirketinizin nişini, hedef kitlesini, markasını ve renk teorisinin unsurlarını dikkate almak önemlidir. Hedef kitleniz hangi renklere yanıt verecek? Renk düzeniniz logonuza ve markanıza benziyorsa, ezici mi yoksa bakmak hoş mu? Markanızın sesini parlak ve keskin bir turuncu veya profesyonel, sakinleştirici bir mavi ile aktarmaya mı çalışıyorsunuz? Seçiminizden bağımsız olarak, en iyi renk seçeneklerini araştırmak için zaman harcamak ziyaretçilerinize iyi bir izlenim verecektir.

5. Marka bilinci oluşturma

Marka bilinci oluşturma, büyük ve küçük tüm işletmeler için önemlidir. Markanızın logosunun tasarımı ve yerleşimi, izleyicinin genel görüşüne katkıda bulunur. Profesyonelce tasarlanmış logolar, müşterinin dikkatini başarıyla çeker ve markanın benzersiz sesinin net bir resmini sağlar. Sitenizde, ziyaretçilerin kolayca görülebileceği, sol üst köşe gibi bir yer seçin, çünkü burası gözün bir web sitesini taramaya doğal olarak başladığı yerdir. Markanızın kimliğini daha da sağlamlaştırmak için aynı logoyu ambalaj, basılı reklam ve markalı giysilerde kullanmayı düşünün. Bir işletme markalaşma ile tutarlı olduğunda, müşterilere entegre ve unutulmaz bir marka deneyimi sunar.