Yazar: suat 29 Mart 2020
Blogunuzu analiz etmek, hedef kitlenizin kim olduğunu ve hangi tür içeriğin en popüler olduğunu kanıtlamanıza yardımcı olabileceğinden bloglamanın önemli bir yönüdür.
İnternetin genişliğinde, blog trafiğinizi analiz etmenize yardımcı olabilecek birçok site var, ancak bu makalede 5 özel konu üzerinde yoğunlaşacağız. Bunlar Alexa, Mouseflow, Quantcast, Technorati ve Sayfa Sıralaması.
Alexa, en iyi bilinen ve en çok saygı duyulan web sitesi analiz araçlarından biridir. İnternet’i tarayarak ve Alexa araç çubuğuna sahip milyonlarca internet kullanıcısından bilgileri toplayarak çeşitli veriler toplar. Blogcular için sitenizi yalnızca tahmini trafik istatistiklerine göre sıralamakla kalmayıp aynı zamanda blogunuzda demografik, blogunuza bağlantı veren araç çubuğu yüklü site sayısı, ortalama sayfa görüntüleme sayısı gibi birçok başka veri de sağlayan mükemmel bir araçtır. kullanıcı, hemen çıkma oranı ve sitenizde geçirilen süre. Sadece her net kullanıcı araç çubuğuna sahip olmadığı için% 100 doğru olmadığını unutmayın. PC’nize araç çubuğunu ve blogunuza widget’ı yükleyerek sıralamanızı yükseltebilirsiniz. Birçok reklamveren kiminle reklam vereceğine karar verirken bu sıralamayı dikkate alır.
Mouseflow, yakın zamanda IFB üyesi bir arkadaşım sayesinde keşfettiğim son derece kullanışlı başka bir araçtır. Çok etkileyici. Gerçek zamanlı derinlemesine istatistikler sunar. Diğer fare analiz araçlarından farklıdır, çünkü her fare hareketini, tıklamayı ve tuş vuruşunu gören her ziyaretin bir kaydını oynatmanıza izin verir ve premium bir hesapla canlı bir ziyaret akışına bile erişebilirsiniz. Negatif, ücretsiz hesabın sadece ayda 100 kayda eşdeğer krediler içermesidir. Bu miktar çok düşük ve birçok blog için 1 günlük ziyaretçileri bile kapsamaz. 1000 ziyaretçiyle ilgili bilgilere erişmek için ayda yaklaşık 15 ABD doları yükseltebilirsiniz, ancak bu bazı blogcular için düşük bir tutardır.
Quantcast, verileri toplayan ve kitlenizin ne olduğunu anlamanıza yardımcı olan bir hizmettir. Blogunuzun HTML’sine eklediğiniz bir izleme kodu aracılığıyla bilgileri Google’la aynı şekilde toplarlar. Ziyaretlerinizin sıklığı, ziyaretçilerin sıklığı, küresel ziyaretçilerinize göre yerel ziyaretçilerin yüzdesi ve ziyaretçinin sitenizi evden mi yoksa işyerinden mi görüntülediği de dahil olmak üzere size birçok bilgi verebilir. Trafikte toplanan veriler, kitle bilgileri gibi çok doğrudur.
Sayfa Sıralaması, Google’ın bir web sayfasının etkisini ve önemini sıralamak için kullandığı bir sistemdir. Sıralamalar en az önemli ve 10 en önemli olmak üzere 0 ile 10 arasındadır. Siteniz ne kadar yüksek olursa arama sonuçlarında o kadar erken görünürsünüz. Sıralama, blogunuza bağlantı veren sitelerin sayısına ve bu sitelerin sayfa sıralamasına göre belirlenir. Birçok site bir sayfa sırası denetleyicisi sunar, ancak en yaygın kullanılan ve güvenilir olanlardan biri PR denetleyicisidir (prchecker.info).
Technorati, blogcular için sadece analiz aracı için değil, aynı zamanda ne tür yayınların ve blogların popüler olduğunu görmek için mükemmel bir kaynaktır.
Analiz sistemine otorite derecesi denir. Bloglama dünyasındaki sitelerin etkisini ölçer. Belirli bir süre içinde gelen bağlantılar, kategoriler ve trafik verileri üzerinden çalıştı. Blog listelerindeki bağlantılar Technorati’de gelen bağlantılar olarak sayılmaz. Reytingler 0-1000’den başlar ve 0 otorite değildir ve 1000 çok yüksek bir otoriteye sahiptir. Bir blog için birden fazla otorite değeri olabilir, çünkü blogunuzun yerleştirildiği her kategorinin toplam Technorati değeri ve otorite değeri (moda, yaşam vb.). Sıralama da Alexa ile aynı şekilde verilir ve 1 en yüksek sıralamadır.