X

Yazar: 11 Mart 2020

Web Sitenizin Kullanışlı Olmamasının 5 Nedeni

Hoş karşılanmayan, davetsiz veya davetkar olmayan bir atmosfere veya görünüme sahip olarak tanımlanır. Bu kesinlikle bir işletmenin kendi web sitesi ile ilişkilendirilmek istediği bir kelime değildir, bu da genellikle potansiyel bir müşteriye ilk izlenimi sunar. Bir üst web tasarım şirketi olarak, uzman ekiple, davetkar web siteleri hazırlamak işinde onlarca yıl geçirdik. Bu bilgilerin bir kısmını İzmir Web Sitenizin Kullanışlı Olmamasının 5 Sebebini tartışarak paylaşmak istedik.

İnsanlar kapınıza geldiklerinde hoş karşılanmazlarsa, onları içeri girmeye ikna etmekte çok zorlanacaksınız.

Web Sitenizin Kullanışlı Olmamasının 5 Nedeni

Web Sitenizin Kullanışlı Olmamasının 5 Nedeni

İzmir Web Sitenizin Hoş Gelmemesinin 5 Nedeni

Bazen, web sitenizi, kullanıcıların gördükleri ve daha sonra web sitenizin görünümünden uzaklaştıkları duygu veya izlenimlerle ilgili gerçek bir tuğla ve harç mağazayla karşılaştırmanız yararlı olabilir. Harika bir mağaza bazen “gizli mücevher” olarak adlandırılır çünkü bir duvar dışının arkasına gizlenir veya eski bir alışveriş merkezinin köşesinde saklanır.

Dijital dünyada amaç bu olmamalı. İnsanların sitenize girmesini ve hemen rahat hissetmesini istiyorsunuz. Bunu yapmak için aşağıdaki sorunlardan kaçınmanız gerekir:

    Kafa karıştırıcı – İyi tasarlanmış bir web sitesinin net bir amacı olmalı ve bir bakışta anlaşılması kolay olmalıdır. Bu, mizanpajdan aralıkların ve başlıkların doğru kullanımına, ortak ve sezgisel gezinme kullanımına kadar birçok yolla gerçekleştirilebilir. Sonsuz kaydırma, kafa karıştırıcı CTA’lar, zayıf geçişler veya anormal gezinme seçenekleri kullanan siteler, misafirleri kolayca yorabilir ve rahatsız edebilir. İnsanların daha sonra girişe geri dönmesi gereken bir mağazanın aksine, insanların kafası karıştığında bir web sitesinde, sadece kapatırlar.

    İhmal edilmiş görünüyor – Gerçek dünyada ihmal edilmiş veya terk edilmiş bir mağazaya girer misiniz? Büyük olasılıkla değil. Web siteleri çeşitli nedenlerle de bu şekilde görünebilir. Eski veya modası geçmiş tasarım stilleri bir nedendir. Aylar veya daha uzun süredir güncellenmeyen içerik başka bir içeriktir. Örneğin, ana sayfada “2018’deki yenilikler” yazan bir başlık varsa. kullanıcılar sitenizin ihmal edildiğini hissedebilir. Bir ziyaretçi bir siteye geldiğinde, birisinin mağazayı izlediği açık olmalıdır. Yeni içerik, yeni ürün listeleri, selamlama sağlayan mevcut bir yapay zekalı canlı mesajlaşma uygulaması veya benzeri özellikler, müşterilerin birinin evde olduğunu bilmelerini sağlar.

Güvensiz görünüyor – Çevrimiçi güvenlik her zaman çok önemli bir endişe olmalıdır. Veri ihlalleri ve müşteri verilerinin kaybı hakkında çok fazla korku hikayesi var. Bir müşteri sitenizde güvende hissetmezse, en temel işlemi bile tamamlamaz veya bilgi paylaşmaz. Bir siteyi başlatmak için her zaman SSL sertifikaları yüklü HTTPS kullanmalıdır. Güvenlik rozetleri, müşterilerin verilerinin güvenliğini nasıl sağladığınızı bilmelerini sağlamak için gururla gösterilmelidir. Son olarak, herkese açık yorum bölümlerinde veya forumlarda kişi veya form verileri, 404 hataları ve spam ile ilgili sorunları gidermek için düzenli site denetimleri yapılmalıdır.

Görsel olarak rahatsız edici – Bunun ortaya çıkmasının birçok nedeni var. Belirli görüntülerin, grafiklerin, renk şemalarının, yazı tipinin boyutunun ve mesajlaşmanın kullanımı, bir sitenin ziyaretçiler için rahatsız edici olabileceği alanlara örnektir. Yılın En Kötü Web Siteleri için düzenli olarak sıralanan sitelere baktığınızda, Görsel Olarak Bırakma ile ne demek istediğimize dair net bir örnek alabilirsiniz. Bir site, markanızın tarzı olmalı, ilginç ve ilgi çekici, tam tersi değil.

    Ucuz görünüyor – Çevrimiçi bir varlığın merkezi bir aracının tasarımına veya geliştirilmesine fazla para koymayan bir şirket, malların kalitesi gibi işin diğer alanlarında da ucuz seçimler yapma beklentisini ortaya koyuyor. Güvenilirlik zaten internette şüpheli ve ucuz web tasarımı markanızın çevrimiçi güvenilirliğine yardımcı olmak için hiçbir şey yapmıyor.