Yazar: suat 11 Ağustos 2020
İşletmenizi büyütmek ve potansiyel müşterilere dönüşen daha fazla kitleye ulaşmak ister misiniz? Günümüzde, işinizi genişletmenize yardımcı olabilecek en önemli taktik ücretli medyadır. Hedef kitlelere ulaşmak için sosyal medya yayınları, video reklamlar, pop-up’lar vb. gibi tanıtılan (ücretli) içerik kullanma yöntemidir. Aslında, ücretli medya işletmelerin daha fazla insana ulaşmak için ödediği içeriktir.
Bazıları için, el parmaklarını ücretli sosyal medyaya batırmak korkutucu olsa da, en iyi uygulamaları anlayarak, deneyiminiz çok daha keyifli olacaktır. Ücretli medyada daha rahat olmanız için neler yapmamız gerektiği hakkında biraz konuşalım;
Mükemmel bir ücretli medya stratejisi, hedeflerin belirlenmesi ile başlar. Nereye gittiğini bilmiyorsan, nereye varacağını nereden biliyorsun? Ücretli bir medya stratejisi oluşturmaya başlamak için temel performans göstergelerini anlamanız gerekir. Bunlar, genel hedefe ulaşmada kaydedilen ilerlemeyi gösteren ölçülebilir bir değerdir. Temel performans göstergelerine bazı örnekler, gösterimler, dönüşümler ve web sitesi trafiğidir. Bu metrikler, içeriğinizin ne kadar iyi performans gösterdiğini belirlemenize yardımcı olacak bilgiler verebilir.
Ücretli medya kampanyanız için hedeflerin nasıl bir listesini geliştireceğinizden hala emin değilseniz, sonuç olarak bu içerikle ulaşmak istediğiniz genel hedefin ne olduğunu düşünün. Ne için reklam veriyorsunuz? İşletmenizin reklamlarınızdan sağladığı faydaları nasıl umuyorsunuz? Vizyonunuzu aklınızda tutun ve hedeflerinize rehberlik etmesine izin verin.
Anahtar kelimeler, içeriğinizi hedef kitlenizin önüne getirmek için kullanılan bir taktiktir. Ücretli medya içeriğinizin başarısı, mümkün olduğunca çok sayıda potansiyel müşteriye ulaşmanıza yardımcı olduğu için anahtar kelimelere bağlıdır. İşletmeniz ve reklamınızla alakalı olduklarından emin olmak için anahtar kelimelerle ilgili kapsamlı araştırmalar yapın.
Ücretli medya reklamlarını ve kampanyalarını yayınlamaya devam ettikçe, anahtar kelime listenizi, iyi performans gösteren terimlerle güncelleyin. Bir anahtar kelime hedef kitlenize ulaşmada başarılı olmadıysa, gelecekte reklamlarınızı olumsuz etkilememesi için onu dışarı çıkarın.
Kitlenizin tamamı Tik Tok veya başka bir kanalı kolektif grup olarak sevmez. Her tüketici tercihlerinde farklıdır ve ücretli medyanızın kanallarını dikkatlice seçerek buna hitap etmek istersiniz. Araştırma -sihirli kelime- hangi kanalların kitlelerinize başarıyla ulaşması gerektiğini anlamanıza yardımcı olabilir. Google, dahil etmek için harika bir platformdur, ancak bariz olanın ötesine geçin ve kitlenizin hangi kanallarda zaman harcadığını araştırın.
Reklamlarınızı bir Z kitlesine hedefliyorsanız, etkileyiciler ve görsel içerik yayınlarının sağladığı ücretli medya için çılgınca popüler bir platform haline gelen Tik Tok veya Instagram’ı düşünün. Veya çalışan profesyoneller tarafından kullanılan bir hizmetin reklamını yaptığınızı varsayalım; LinkedIn listenizdeki ilk kanallardan biri olmalıdır. Kitlelerinizin potansiyel olarak (neredeyse) takılmayabilecekleri tüm yerleri düşünmek çok zor, ancak bazı araştırmalar ve sezgilerle, ilerledikçe listeyi daraltmak daha kolay hale gelecek.
Böylece, güzel bir reklam oluşturdunuz ve potansiyel bir müşteri reklamı tıkladı, ancak nereye giriyorlar? Cevap web sitenizin ana sayfası değil (hayal kırıklığına uğrattığım için üzgünüm) Kullanıcı kendini bir açılış sayfasında bulmalıdır. Terime aşina değilseniz, açılış sayfası, potansiyel müşterileri dönüştürmeye adanmış bir web sayfasıdır. Ücretli medyanızla alakalı bir açılış sayfası tasarlamak kullanıcı için temiz, tutarlı bir geçiş ve deneyim sağlayacaktır.
Ücretli medya reklamınızla alakalı içerik eklemenin yanı sıra, açılış sayfanızın da ilgi çekici olduğundan emin olun. Kullanıcılar, ister bir e-posta giriyor, ister en son ürününüzü satın alıyor olsun, sayfanızda istenen işlemi yapmak istemelidirler. Gerektiğinde daha iyi performansa uyum sağlamanıza yardımcı olması için açılış sayfanızdaki dönüşümleri izleyin.
Ücretli medya reklamlarınız zaman içinde yayınlandıkça, kitleniz ve bunlara tam olarak nasıl ulaşacağınız hakkında daha fazla bilgi edineceksiniz. Bu bilgi altın gibidir ve tartışmasız daha değerlidir. Gelecekteki reklamlar ve kampanyalar için hedeflemeyi iyileştirmek üzere kazandığınız bilgileri kullanın. Yapmanız gerekebilecek ayarlamalar arasında, mesajınızı daha da belirgin hale getirmek için mesajınızı hassaslaştırma veya tasarımı düzenleme yer almalıdır.
Kitleler hakkında daha fazla bilgi edindikçe reklamlarınızı ayarlamak, başarılı ücretli medya içeriği oluşturmak için çok önemlidir. Kitlenizin davranışını izlemek için bir öğrenme eğrisi var, ancak bunun sizi korkutmasına izin vermeyin. Reklamlar için sağlayabileceğiniz tüm optimizasyonlar potansiyel müşteriler oluşturmanıza yardımcı olur, bu nedenle başınızı yukarıda tutun ve yayınlayın!
İçeriğinizin gerçekte nasıl performans gösterdiğini bilmenin tek yolu başarılarını takip etmektir. Temel performans göstergelerini hatırlıyor musunuz? Harika, işte burası onları kullanacağınız yer.
Ücretli medyanızın nasıl performans gösterdiğini ölçmek, reklamlarınızın devam eden başarısı için çok önemlidir. Reklamlarınızı ne sıklıkta ölçmek istediğinize karar verin. (haftalık? aylık?) Ve reklamlarınızın seçtiğiniz göstergelere göre nasıl performans sergilediğini inceleyin.
Tüm reklamlar, yayınlanır yayınlanmaz inanılmaz bir performans göstermez ve bu sorun olmaz. Analitik sonuçlarınızdan öğrenin ve kendiniz için kolay olun, herkes bir uzman değildir. Ücretli medyanız için en iyi olanı deneyin ve oradan bir strateji oluşturmaya devam edin.
Yukarıdakileri okuduysanız ve hala bu blogun ötesinde daha fazla yardıma ihtiyacınız olabileceğini düşünüyorsanız, içeriğinizle ilgilenecek ücretli medya uzmanlarına danışın. Bir işletmeyi yürütmek çok zaman alır ve etkili bir ücretli medya kampanyası oluşturmak tam zamanlı bir iştir. Ücretli medya uzmanları bu alanda kapsamlı deneyime sahiptir ve onları işe almanın ötesinde herhangi bir şey yapmanıza gerek kalmadan ilgili görevleri gerçekleştirebilirler.
Ücretli medya yardımı sunan bir hizmetten geçebilir veya kendi başınıza bir arama yapabilirsiniz. Her ikisi de harika seçeneklerdir, bir uzman bulmak zaman alıcı olabilir ve evrak işleri, masraflar, faydalar vb. söz konusu olduğunda zorluklar ortaya çıkarabilir. Uzmanınızı bulmak için bir hizmet seçerken, yeteneklerini önceden referanslarından doğrulayabildiğinizden emin olun.
Ücretli medyayla nereden başlayacağınızı merak ediyorsanız, başarılı bir şekilde başlamanıza yardımcı olacak bir çok uygulama kılavuzu vardır. İçeriğinizi oluştururken eğlenmeyi unutmayın. Araştırmanızı yaptıktan ve bir temel oluşturduktan sonra, ücretli medyanızın öne çıkmasına yardımcı olmak için çeşitli tasarımları deneyin. Daha fazla yardım talebiniz ve kafanızın yatmadığı konular için mutlaka uzman kişilerden yardım istemeyi unutmayın, gurur meselesi yapmayın!