Yazar: suat 28 Mart 2020
Web tasarımcıları genellikle kod ve içerik yönetimi gibi teknik konulara odaklanarak web tasarım sürecini düşünürler. Ancak harika tasarım, sosyal medya düğmelerini veya hatta görselleri nasıl entegre ettiğinizle ilgili değildir. Büyük tasarım aslında kapsayıcı bir stratejiyle uyumlu bir web sitesi oluşturma sürecine sahip olmakla ilgilidir.
İyi tasarlanmış web siteleri sadece estetikten çok daha fazlasını sunar. Ziyaretçileri çekiyor ve insanların çeşitli göstergeler, görseller, metin ve etkileşimlerle ürün, şirket ve marka bilincini anlamasına yardımcı oluyorlar. Bu, sitenizin her öğesinin belirli bir hedefe doğru çalışması gerektiği anlamına gelir.
Fakat elementlerin bu uyumlu sentezini nasıl elde edersiniz? Biçim ve işlevi dikkate alan bütüncül bir web tasarım süreci sayesinde.
Benim için bir web sitesi tasarlama adımları 7 adım gerektirir:
Hedef belirleme: Yeni web sitesinin hangi hedeflere ulaşması gerektiğini belirlemek için müşteriyle birlikte çalıştığım yer. Yani, amacı nedir.
Kapsam tanımı: Sitenin hedeflerini öğrendikten sonra, projenin kapsamını tanımlayabiliriz. Yani, sitenin amacı yerine getirmek için hangi web sayfaları ve özellikler ve bunları oluşturmak için zaman çizelgesi gerekir.
Site Haritası oluşturma: Kapsam iyi tanımlanmış durumdayken, kapsam tanımında tanımladığımız içeriğin ve özelliklerin birbiriyle nasıl ilişkilendirileceğini tanımlayarak site haritasını kazmaya başlayabiliriz.
İçerik oluşturma: Artık sitenin daha büyük bir resmine sahip olduğumuza göre, sayfaların tek bir konuya odaklanmasına yardımcı olmak için her zaman arama motoru optimizasyonunu (SEO) akılda tutarak, tek tek sayfalar için içerik oluşturmaya başlayabiliriz. Bir sonraki aşamada çalışmak için gerçek içeriğinizin olması çok önemlidir.
Görsel öğeler: Site mimarisi ve bazı içerikler yerinde olduğunda, görsel marka üzerinde çalışmaya başlayabiliriz. İstemciye bağlı olarak, bu zaten iyi tanımlanmış olabilir, ancak görsel stili sıfırdan da tanımlıyor olabilirsiniz. Stil döşemeleri, moodboard’lar ve öğe kolajları gibi araçlar bu sürece yardımcı olabilir.
Test: Şimdiye kadar, tüm sayfalarınız var ve site ziyaretçisine nasıl gösterileceğini tanımladınız, bu yüzden hepsinin çalıştığından emin olmanın zamanı geldi. Kullanıcı deneyimi sorunlarından basit kopuk bağlantılara kadar her şeyi tanımlamak için sitenin çeşitli cihazlarda manuel olarak taranmasını otomatik site tarayıcılarıyla birleştirin.
Lansman: Her şey güzelce çalıştıktan sonra, site lansmanınızı planlama ve yürütme zamanı! Bu, hem lansman zamanlamasını hem de iletişim stratejilerini planlamayı içermelidir yani, ne zaman lansman yapacaksınız ve dünyayı nasıl bilgilendireceksiniz? Bundan sonra, kabarcıkları kırmanın zamanı geldi.