Yazar: suat 11 Ağustos 2020
Pazar dinamikleri değiştikçe, tüketici ihtiyaçlarının nereye gittiğine odaklanmak istersiniz. Temel olarak, bir bilardo metaforu kullanmak için, bilardo topunun nereye gidebileceğine karşı her zaman doğru hamle yapmak istersiniz. Bir girişim olmanın avantajlarından biri, büyüklere göre daha çevik olmanızdır. Büyük şirketlerden daha hızlı dönebilir ve topun hareketlerini daha kolay gölgeleyebilirsiniz.
Şu anda ortaya çıkan tüketici, daha bilinçli alışveriş yapan, yerel perakendecilere ilgi gösteren ve birbirleriyle bağlantı kurmak için dijital araçları kullanan insanları içeriyor. Bunları göz önünde bulundurarak, müşterilerin ne gibi zorluklarla karşılaşabileceğini düşünün. Belki de sürdürülebilir malların maliyeti çok yüksektir, belki yerel perakendeciler ev teslimatları sunmazlar veya insanların çevrimiçi gizlilik konusunda yeni şüpheleri vardır.
Ürününüzün bu yeni sorunlardan birine çözüm sunup sunamayacağını belirlemek için kendinizi test edin. İş fikrinizi ve bugünün pazarında neden değerli olduğunu açıkça anlatabilir misiniz? Ürününüzün değerini ifade etmek için uğraşıyorsanız, bunun nedeni henüz tanımlanmış bir nişe tam olarak oturmasını sağlamamış olmanız olabilir.
Kendinizi hedef pazarınızın yerine koyarak iş teklifinizi hassaslaştırabilirsiniz. Potansiyel müşterilerinizle empati kurun, fikrinizin hayatlarını nasıl iyileştireceğini ve mevcut durumda insanların onu özleyip özmeyeceğini düşünün. İşletmenizin değerini başkalarına ifade etmek söz konusu olduğunda, kişisel deneyiminizden çekilmekten korkmayın. Kendi yolculuğunuzu ve ürünün belirli senaryolarda size nasıl yardımcı olduğunu açıklamak isteyebilirsiniz.
Bazı şirketler, mevcut bir sorunu yeni bir yaklaşımla ele alarak rekabet avantajı elde edecektir. Karantina öncesi ile ilgili birçok tüketici sorununun hala ele alınması gerekiyor, ancak işletmelerin bunu yapmasını bekledikleri yol değişmiş olabilir.
Örneğin, çoğu tüketici artık çoğu mal için harcamalarını azaltmak zorunda kalacaklarına inanıyor. Fiyatlandırma, çok eski bir acı noktasıdır. Ürün kalitesinden ödün vermeden, piyasaya daha düşük veya daha esnek fiyat getirerek bu sorunu yeni bir şekilde çözebilirsiniz. Zaten salgın sırasında, fiyatlandırma birden fazla endüstride avantaj sağlamak için kullanılmıştır. Microsoft Office 365 altı ay boyunca ücretsiz, CTO Academy yıllık aboneliğini yüzde 80’in üzerinde ve bir çok farkı girişim paket fiyatlarını yüzde 50’ye kadar düşürdü.
Bu indirimler şirketlerin abonelerini ve olumlu riskleri artırıyor. Bu kadar erken bir zamanda rakiplerinizden daha ucuz fiyatlar sunabilecek bir konumda olmasanız da, fiyatları sıralayarak veya tüketicilerin ürününüzü belirli bir miktarda sınırsız olarak kullandığı “büfe” seçeneklerine sahip olarak kendinizi rakiplerinizden farklı bir konuma getirebilirsiniz.
Alternatif olarak, müşterilerinize katma değer sunmak için iş teklifinizi ve stratejinizi değiştirebilirsiniz. Geleneksel olarak çevrimdışı bir ürünü çevrimiçi olarak taşıyabilir, üretim ve teslimat süreçlerinizi daha hijyenik hale getirebilirsiniz. Etik bir yaklaşım da etkilidir. Yenilenebilir malzemelere veya yerel KOBİ’lerin yanma tehlikesi içinde desteklenmesine odaklanabilirsiniz.
Bir çözümünüzün olması, rakiplerinize karşı bir başlangıç yaptığınız anlamına gelmez. Fikrinize öncülük edebilmeniz ve daha da önemlisi, başkalarının modelinizi kopyalamasından kaçınmanız gerekir. Herkes hala bir strateji tasarlarken, bu pazar lideri olmak anlamına gelebilir.
Rakipleriniz ürününüzü kolayca yakalayabilir mi, yoksa birkaç ay boyunca çalışan bir modeli olan tek kişi siz misiniz? Çekirdek rakipleriniz büyük, iyi finanse edilen işletmelerinse, geliştirme süresi çok daha kısa olacaktır. Bu nedenle kaynaklarınızı geliştirme ve üretimi iyileştirmeye odaklamalısınız. Oyun alanı neye benziyorsa, fikrinizi bir IP veya ticari marka ile yasal olarak korumak istersiniz.
Fikrinizi ne kadar uzun süre geliştiriyorsanız, özellikle yeni normalde, konuyla ilgili olacak şekilde o kadar iyi uyarlayabilirsiniz. Ben de, adaptasyonun en erken zamanda uygulandığına inananlardanım. Ürününüzü geliştirirken dünyanın başka bir X’e ihtiyacı olmadığını anlayabilirsiniz. Bu yanlışı ne kadar çabuk fark ederseniz, size daha fazla dönüş yapılmasını sağlarsınız.
Siz, ağınız, kişisel yolculuğunuz ve geçmişiniz diğer rakiplerinizin sahip olmadığı eşsiz bir değere sahipsiniz. Size bir avantaj sağlayan şeyi çizmeniz gerekiyorsa, önce kendinize şu soruyu sorun; Neden bu fikri hayata geçiren en iyi kişi benim? Beni bu an için ne hazırladı?
Yıllar boyunca oluşturduğunuz deneyim, bağlantılar ve kaynaklara bakın. Rakiplerinizin kullanmadığı insanların ve araçların bir listesini yapın. Onlarla bir konuşma başlatın, ürününüz hakkında bu konuşmayı güncelleyin. Kalıbı kırmanın ve endüstride gerçekten yenilik yapmanın en iyi yolunu bulmak için uzmanlıklarından yararlanın.
Rekabet avantajlarını tam olarak tanımadan önce faaliyete geçen girişimciler gerçek bir ivme kazanmaya çalışacaktır. Sadece tüketicilere getirebileceğiniz benzersiz değeri belirleyerek yolculuğunuza başlayın. Ve bu yolculuğun uzun, yorucu ve yıpratıcı olduğunu aklınızdan çıkarmayın.