Yazar: suat 15 Mart 2020
İşlevsellik ve estetik arasındaki ilişki uzun süredir tartışılsa da, İzmir Web tasarımında estetik etkilere daha geniş bir perspektifte odaklanan yenilenmiş bir tartışma arzu edilmektedir. Bunun birkaç nedeni var. Birincisi, BT teknolojisindeki hızlı gelişme ve geniş bant kullanımı günümüzde çok fazla duyusal estetik deneyim biçiminde iletişim almak isteyen kullanıcıları, içerikten ve işlevden mutlaka ödün vermeden yerleştirmeyi mümkün kılmıştır. uzun indirme sürelerinin nedeni. Ve günümüzde insanların giderek BT geliştirmeyle ilgili güncel olmaları beklendiği gibi, İzmir Web tasarımı ile çalışan insanların sadece işlevsel yönleri hakkında bilgi sahibi olmakla kalmayıp aynı zamanda estetik yollarla nasıl iletişim kuracaklarını da anlamaları beklenmektedir.
Bir İzmir Web sitesinin teknik ve işlevsel yönlerinin verildiği bir döneme ulaştık. İnsanlar sadece çalışmasını bekler. Teknoloji, estetik deneyimler için temel bir temel olarak görülmektedir. Ida Engholm’a göre, İzmir Web tasarımındaki işlev ve estetik tartışması, savaş sonrası ürünlerin – bisikletlerden elektrikli ev aletlerine – sadece birbirinden farklı olduğu pazar sonrası tüketim artışı sırasında tasarım stillerindeki değişime benziyor. temel kavramların küçük varyasyonları ile. Tüm teknik ve fonksiyonel problemler gerçekte çözüldü; insanlar ürünün çalışmasını ve teknolojinin en son sürümünü kullanmasını bekliyordu. Ardından dış estetik ve görüntü ile ilgili sinyaller yoluyla “farklılaşma” konusuna ilgi duyuldu (Engholm 2003, s. 134).
İkincisi, 20. yüzyılda, özellikle ürünlerin pazarlanmasında dili görsel sembollerle değiştirme eğiliminin 21. yüzyılda patladığı görülüyor. Yaşam tarzı uzmanı Henrik Vejlgaard “Forbrug i Designer- samfundet” adlı kitabında şöyle diyor: [Tasarımcı Toplumunda Tüketim]: “Bir resmin kelimelerden daha fazlası anlamına geldiği bir dünyada, hiç kimsenin uzun reklam kopyasını okuma zamanı ya da rahatsızlığı yoktur.” (Vejlgaard 2004, s.49).
Görsel semboller günlük hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geldi; bu nedenle iletişimsel etkilerini anlamak giderek daha önemli hale gelmektedir. Görsel iletişime yönelme sadece pazarlamada değil, İzmir Web sitesi aracı olarak da dahil olmak üzere her türlü profesyonel iletişimde yaygındır. Özellikle, gençler görsel semboller aracılığıyla iletişim kurar ve iletişim kurmak isterler.